Pappien blogi 5.2.2021

Papin polulla

Minut on asetettu paljasjalkaisena tamperelaisena ja juuri vihittynä pappina tämän seurakunnan ja sen ihmisten palvelukseen.
Haluan olla pappi, jotta saisit rohkeutta, vahvistusta ja lohtua ja tuntisit olevasi rakastettu omana itsenäsi. Luin juuri jostain lauseen: Jumalan siunaus ei mahdu yksilöön, vaan se kasvaa yhteisössä. Haluan tulla osaksi tätä yhteisöä.

Ollakseen ihmisten pappi, tarvitaan herkkyyttä, kykyä kuunnella ja ymmärtää ihmiselämän moninaisuutta ja ristiriitaisuutta. On myös tunnistettava ihmisen perimmäisiä kysymyksiä silloinkin, kun niitä ei sanoiteta uskonnollisella kielellä.

Tämä Raamatun lause puhuttelee nyt erityisesti:

”Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt.
Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.” Jer. 29:7

Lupaan tehdä nöyrin ja luottavaisin mielin parhaani. Onneksi en ole vain oman voimani varassa.

Minna Kyrkkö