Seurakuntavaaleissa kuusi listaa ja 90 ehdokasta

Marraskuisissa seurakuntavaaleissa ehdokkaita asettaa Mikkelissä kuusi valitsijayhdistystä. Ehdokkaita listoilla on 90.

vaaliliput.jpg

Torstaina 15.9. kokoontunut vaalilautakunta hyväksyi seurakuntavaaleihin alla luetellut valitsijayhdistykset. Suluissa valitsijayhdistysten asettamien ehdokkaiden määrä. Valitsijayhdistyksen nimen alta löytyy myös lyhyt kuvaus listan arvoista ja pääteemoista niiltä ryhmiltä, jotka ovat sen toimittaneet.

Valitsijayhdistysten alta löytyvät myös ilmoitetut ehdokkaat eli vahvistamaton ehdokaslista. Ehdokkuudet vahvistetaan ja ehdokasnumerot jaetaan 3. lokakuuta.

Keskustan seurakuntaväki (26)

Ehdokkaat ovat lähellä Suomen Keskustaa. Kutsumme yhteistyöhön eri tavoin uskovia ihmisiä rakentamaan suvaitsevaa kansankirkkoa. Seurakuntatyön edellytykset on turvattava kaikissa alueseurakunnissa.

Harmoinen, Taina

Tella, Airi

Tuukkanen, Anne

Virtanen, Samu

Kirkko keskelle ihmisen arkea (16)

Kirkko on läsnä elämän arjessa ja pyhässä, niin ilossa kuin surussa. Kirkon sanoma antaa toivon. Kuuntelemme seurakuntalaisia toimien kirkkoyhteisössä avoimesti. Sitoudumme luterilaisiin kristillisiin arvoihin ja kunnioitamme Luojan luomaa luontoa.

Anttalainen, Raili

Arnes, Juhani

Ervasti, Kalle

Hahtola, Eeva-Riitta

Kilpeläinen, Ritva

Marjalaakso, Olli

Mielonen, Hannu

Nousiainen, Jouko

Piiroinen, Markku

Puhakka, Paavo

Pöyry, Raili

Räsänen, Mailis

Strömberg, Rauno

Surakka, Saara

Valtola, Oskari

Valtola, Pirkko

Koko kansan kirkko (11)

Sosiaalidemokraattien ja sitoutumattomien valitsijayhdistys, joka edustaa käytännön lähimmäisen rakkautta. Toivomme, että kirkosta rakentuisi yhteisö, jossa jokaisella iästä, sukupuolesta, elämänvaiheesta ja perhemuodosta riippumatta olisi yhtäläiset mahdollisuudet elää turvallista ja onnellista elämää.

Grönlund, Reijo

Hynninen, Jukka

Härkönen, Sirkka

Kvist, Matias

Paasonen, Arto

Rahikainen, Ismo

Rautiainen, Sari

Strengell, Jarno

Suhonen, Virpi

Taavitsainen, Hannu

Teittinen, Leena

Toinen toistaan tarvitsee (15)

Sitoudumme kirkon tunnustukseen. Pidämme tärkeänä, että seurakuntalaiset kokevat seurakunnan omakseen. Arvostamme lähetystyötä. Tuemme perheitä, miehen ja naisen välistä avioliittoa sekä lasten ja nuorten kristillistä kasvatusta. Ryhmämme ei sitoudu puolueisiin.

Eskelinen, Jyri

Haukijärvi, Erja

Hokkanen, Markku

Ikonen, Jukka

Jukarainen, Pekka

Kairikko, Merja

Kantanen, Susanna

Kolmisoppi, Jenni

Kortelainen, Onni

Kotro, Eliisa

Kuronen, Marja

Malinen, Tuomo

Pentikäinen, Jukka

Pöyry, Jukka

Riikonen, Teuvo V.

Vanhat Syntiveljet (20)

Vanhat syntiveljet on poliittisiin puolueisiin ja herätysliikkeisiin sitoutumaton kirkon uudistusmielisten jäsenten ja ystävien valitsijayhdistys. Olemme osa valtakunnallista Tulkaa kaikki -liikettä. Haluamme edistää tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja avointa päätöksentekoa kirkossa.

Valjakka, Monica

Peura, Eija

Turpeinen, Virpi

Helenius, Milo

Falkenbach, Erica

Lantta, Tuulia

Tamski, Minttu

Jouhkimo, Laura

Karasti, Heikki

Bolz, Tiina

Manninen, Marjaana

Mesiäinen, Klaus

Miettinen, Miia

Uimonen, Riina

Paakki, Iiro

Karjalainen, Urpo

Kauppinen, Heli

Laasanen, Mikael

Kontinen, Leena

Pulliainen, Maritta

Yhdessä Jeesusta seuraten - 777 (2)

Jäsenemme ovat seurakuntalaisia, jotka tunnustavat Jumalan Sanan auktoriteetin ylimpänä ohjeena seurakunnille. Haluamme, että seurakunta muistaa Jumalan muuttumattoman luonteen ja tarvittaessa pystyy tekemään parannusta.

Myyryläinen, Samu

Salmelainen, Reetta

Vaalikone aukeaa yleisölle 10. lokakuuta. Ryhmien linjauksiin pääsee tutustumaan jo tätä ennen Stellassa järjestettävässä vaalipaneelissa torstaina 29. syyskuuta kello 14–16. Kirkkopalveluiden vaalituottaja Annmari Salmela haastattelee tilaisuudessa ryhmien edustajia.

Ennakkoäänestys järjestetään useissa pisteissä 8.–12. marraskuuta. Varsinaisena vaalipäivänä sunnuntaina 20. marraskuuta voi äänestää vain Mikkelin tuomiokirkossa kello 11–20.

2022-09-16 17:34:00.0