Ennakkoäänestys alkoi - Ennakkoäänestyspaikoilla virallisella äänestyslistalla väärä numero

Ennakkoäänestys alkoi tänään kello 9. Ennakkoäänestyspaikoilla virallisella vaalilistalla Keskustan seurakuntaväen Seija Kuikan äänestysnumero oli aluksi väärin, mutta virhe korjattiin aamupäivän aikana.

Vaalivirkailija Maija_kasitelty.jpg

Mikkelin seurakuntakeskuksella voi äänestää tällä viikolla ke-la klo 9-18.

Keskustan seurakuntaväen Seija Kuikan äänestysnumeroksi oli vaihtunut saman listan Oiva Kiljusen numero. Virhe huomattiin tiistaiaamupäivän aikana, jonka jälkeen muutokset äänestyslistoihin tehtiin pikaisesti käsin. Samalla tehtiin tilaus uusista painotulosteista.

Seija Kuikan oikea äänestysnumero on 22. Numero on ollut oikein kaikessa muussa vaaliviestinnässä.

- Nämä ovat valitettavia virheitä, joita toisinaan sattuu. Onneksi virhe huomattiin pian ja sen vaikutukset päästiin näin minimoimaan. Odotamme juristilta vastausta siitä, kuinka toimia aamun aikana annettujen äänien kanssa. Sillä välin jatkamme äänestystä tavalliseen tapaan, kommentoi vaalilautakunnan puheenjohtaja Helena Kauppinen ja kannustaa seurakuntalaisia sankoin joukoin vaaliuurnille.

Ennakkoäänestys jatkuu tämän viikon lauantaihin. Ennakkoäänestyksen ajat ja paikat voit tarkistaa täältä. Varsinaisena vaalipäivänä 20.11. voi äänestää vain Mikkelin tuomiokirkossa klo 11-20.

2022-11-08 18:11:00.0