Kahdella keräyksellä apua Ukrainaan

Seurakunnassa on menossa kaksi Ukraina-keräystä. Toinen on suunnattu lapsille ja toisessa kerätään yleisemmin tarvetavaraa. Tavaroita voi toimittaa keräyspisteille 11.-12. helmikuuta ja 14. helmikuuta.

Lelukerays.jpg

Lelukeräykseen voi tuoda myös uusia koulutarvikkeita.

Mikkelin seurakuntanuoret ovat ideoineet keräyksen, jossa ilahdutetaan ukrainalaislapsia. Keräyksessä haetaan tällä kertaa leluja ja koulutarvikkeita. Lelut saavat olla käytettyjä, kunhan ne ovat ehjiä ja siistejä. Koulutarvikkeiden tulee puolestaan olla uusia.

− Herkästi rikkoutuvaa tavaraa ei kannata kuljetuksen vuoksi tarjota. Nyt on hakusessa pehmoleluja, nukkeja, puuleluja ja muuta kestävämpää tavaraa, kertoo keräystä organisoiva erityisnuorisotyönohjaaja Emma Kauhanen.

− Koulutarvikkeista voi tuoda esimerkiksi vihkoja, kyniä, kumeja, tusseja ja penaaleja.

Lahjoittaa voi kuka vain, mutta mukaan haastetaan erityisesti kouluja ja perheitä. Tavarat voi toimittaa Lähemäen seurakuntatalon kerhohuoneelle alakertaan lauantaina 11. helmikuuta klo 10–14 ja tiistaina 14. helmikuuta klo 16–19.

Innokkaita nuoria toivotaan myös avuksi vastaanottamaan ja pakkaamaan tuotteita. Kiinnostuneet voivat ilmoittautua Emmalle, p. 0400 143 293 tai emma.kauhanen@evl.fi.

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnassa on meneillään myös toinen Apua Ukrainaan -keräys. Siihen voi osallistua Kirkonmäen seurakuntatalolla perjantaina 10. helmikuuta kello 10–12 ja 15–18 sekä viikonlopun molempina päivinä 11.–12. helmikuuta kello 10–14.

Tähän keräykseen voi tuoda erilaista tarvetavaraa, kuten lasten ja aikuisten vaippoja, ruokasäilykkeitä, vuodevaatteita ja hygieniatarvikkeita. Myös aggregaatteja, tasku- ja otsalamppuja, paristoja sekä eläinten ruokaa tarvitaan Ukrainassa. Tätä keräystä koordinoi lähetyssihteeri Marja Holm, p. 0400 143 410.

Fri Jan 27 10:21:04 EET 2023