Ristiinan kesälaulut kajahtavat vielä viisi kertaa

Haluatko päästä laulamaan yhdessä kesäisiä virsiä, suomalaisia kesälauluja ja kansanlauluja? Ristiinassa yhteislaulutilaisuuksia järjestetään vielä viisin kappalein.

Lintu oksalla, nuotti

Kesä on konserttien aikaa. Ristiinalaisten ja muiden kesäretkeläisten ei kuitenkaan tarvitse jättäytyä pelkästään kuunteluoppilaiksi, sillä loppukesä tarjoaa monta mahdollisuutta yhteislauluun. Ristiinan alueseurakunta järjestää kesäisiä yhteislaulutilaisuuksia, joissa osallistujat saavat esittää toiveitaan kanttori Mirka Nousiaisen kokoamasta lauluvihkosesta.

− Mukana on toki kesäisiä hengellisiä virsiä ja lauluja, mutta myös suomalaisia kesälauluja ja kansanlaulujakin, Nousiainen kertoo.

Tilaisuuksissa pääpaino on yhdessä laulamisella ja seurustelulla, mutta mukana kulkee myös pappi. Hän saattaa pitää hartauden tai jutustella laulujen lomassa. Yleensä tilaisuuksissa nautitaan myös kahvit.

− Kokoonnumme usein yhteisiin paikkoihin, joihin on helppo tulla: kylätaloille, laavuille tai talomuseoille. Joskus laulut vedetään myös yksityiskodeissa.

Laulamaan pääset Ristiinan torilla perjantaina 14.7. klo 10, Pien-Toijolan talonpoikaismuseolla torstaina 20.7. klo 18, Kylälahden laavulla torstaina 27.7. klo 13 ja samana päivänä osoitteessa Sattilantie 640 kello 15.30. Elokuun 3. päivä klo 18 lauletaan puolestaan osoitteessa Närhiläntie 357.

Muilla alueseurakunnilla ei ole yhtä vahvaa kesälauluperinnettä, mutta esimerkiksi Haukivuoren seurakuntatalolla pääsee laulamaan yhdessä torstaina 13.7. ko 15. Pitäjänkirkon tapulin juurella järjestetään puolestaan kansanlaulukirkko sunnuntaina 13.8. klo 13. Tapahtumassa mukana ovat muun muassa Ristimäen aluekappalainen, rovasti Hilveliisa Ukkonen, kanttori Jukka Stenlund sekä lähetyskasvatussihteeri Marja Holm.

Tervetuloa laulamaan!

Tue Jul 11 10:43:24 EEST 2023