Tuhlaajapoika-musiikkinäytelmässä Anna-Mari Kaskisen uusia sanoituksia

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta tarjoaa vapaaehtoisilleen Vivamon Raamattukylän tuottaman teatteriesityksen sunnuntaina 10. syyskuuta. Pitäjänkirkossa ja Ristiinan kirkossa nähtävään teokseen on myös muilla vapaa pääsy.

Kolme miestä paimentolaisasuissa

Tuhlaajapoika-musiikkinäytelmä kuullaan Mikkelissä kahdesti sunnuntaina 10. syyskuuta. Ristiinassa näytelmä sisältyy osaksi messua, joka alkaa Ristiinan kirkossa kello 10. Mikkelin Pitäjänkirkossa esitys koetaan itsenäisenä teoksena kello 15.

Musiikkinäytelmä perustuu yhteen Jeesuksen tunnetuimmista vertauksista. Tuhlaajapoika, nuorempi kahdesta veljeksestä, lähtee isän kodista vieraalle maalle ja vaatii mukaansa puolet isän omaisuudesta. Näytelmän teemat ovat ikiaikaisia: Isän suhde kahteen erilaiseen lapseen ja luopumisen kipu lapsen astuttua kodin vaikutuspiiristä tuntemattomaan tulevaisuuteen. Kahden erilaisen lapsen itsenäistyminen vahvasta isähahmosta ja sisarkateus. Ahneus ja hyväksikäyttö ihmissuhteissa. Ja todellinen, kestävä rakkaus, joka jaksaa odottaa ja toivoa silloinkin, kun kaikkien muiden toivo alkaa jo hiipua.

Vivamon Raamattukylän tuottaman esityksen ohjaa Matias Nyman. Käsikirjoitus ja laulujen sanat ovat tunnetun runoilijan Anna-Mari Kaskisen käsialaa. Sävellyksistä vastaa Tommi Kalenius ja musiikin sovituksesta Matteus Mykkänen. Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

2023-08-30 14:07:43.0