Tiedätkö vai luuletko? Testaa käsityksesi kristinuskon kertauskurssilla!

Mitä tapahtuu kuoleman jälkeen? Mikä lasketaan synniksi vai onko sellaista käsitettä enää? Missä Jumala on, kun ihminen kärsii? Muun muassa näihin kysymyksiin on luvassa vastauksia Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan järjestämällä kristinuskon kertauskurssilla.

Avattu raamattu puupöydällä. Syksyn lehtiä.

Aikuisille suunnatussa luentosarjassa pohditaan, mitä kristittynä eläminen arjessa voisi tarkoittaa. Alustuksia pitävät seurakunnan omat papit. Tällä tiellä – kristinuskosta aikuisille -tilaisuudet pidetään seurakuntakeskuksen aulakahviossa syyskaudella noin joka toinen torstai kello 18 alkaen 5. lokakuuta. Tällöin Haukivuoren aluekappalainen Markku Liukkonen puhuu teemasta Ylistyksen arvoinen.

− Tällä tiellä -tilaisuudet aloitettiin ennen koronaa seurakuntalaisten toiveesta. Meidän omilta papeilta oli pyydetty kristinuskon kertauskurssia esimerkiksi kasteesta, ehtoollisesta ja rukouksesta, rovasti Hilveliisa Ukkonen taustoittaa.

− Nyt teemat ovat kuitenkin laajentuneet. Jokainen alustaja saa valita illan aiheen omista vahvuuksistaan käsin. Mukana voi olla Raamatun henkilöitä, dialogia tai toiminnallisuuttakin kristinuskon keskeisten teemojen äärellä, Ukkonen sanoo.

Alustuksen lisäksi illassa on aina mahdollisuus kysymyksille ja keskustelulle. Luennot on tarkoitus videoida myös jälkikäteen tutkittaviksi. Sarja jatkuu kevätkaudella kerran kuukaudessa.

Tällä tiellä – kristinuskosta aikuisille seurakuntakeskuksen aulakahviossa noin joka toinen torstai klo 18 alkaen 5.10.2023.

5.10. Ylistyksen arvoinen (Markku Liukkonen)

19.10. Missä olet, Jumala, kun ihminen kärsii? (Maija Haaparanta)

9.11. Mitä kuoleman jälkeen? (Petteri Kilpeläinen)

23.11. Syntiä. Syntiä! Syntiä? (Olli Vuoristo-Watia)