Tuikkukirkko levittää valoa pimeyteen

Toisena adventtisunnuntaina järjestetään Tuikkukirkko, josta saat mukaasi valoisan tervehdyksen. Voit jo nyt osallistua messun valmisteluihin tuomalla seurakuntakeskukselle tuikkukippoja ja -purnukoita.

Palava kynttilä pöydällä. Taustalla muita valoja.

Pienikin valo voittaa pimeän!

Vielä hetken aikaa pimeys lisääntyy ennen kuin jouluvalot kirkastavat mielet ja päivä kääntyy pidemmäksi. Valoa ja lämpöä on kuitenkin tarjolla Tuikkukirkossa, joka järjestetään tuomiokirkossa toisena adventtisunnuntaina 10. joulukuuta kello 10.

Messun liturgina toimii Sari Martikainen, avustavana pappina Arja Huuskonen ja kanttorina Jukka Stenlund.

− Messussa jaetaan tuikkukipot ja led-tuikut, jotka saa ottaa kirkosta mukaan. Pienellä tervehdyksellä voi sitten ilahduttaa ja rohkaista jotakuta lähipiirissä, rovasti Hilveliisa Ukkonen avaa messun ideaa.

Jo nyt messun valmisteluihin voi osallistua tuomalla tuomiokirkon eteisessä tai seurakuntakeskuksen ala-aulassa sijaitsevaan laatikkoon pieniä led-kynttilöiden kanssa käytettäväksi sopivia tuikkukippoja tai -purnukoita. Keräysaika päättyy ensimmäiseen adventtisunnuntaihin.

Hilveliisa Ukkonen
Hilveliisa Ukkonen