Joulun Rauhaa -konsertit tuovat joulumielen sydämeen

Joulun Rauhaa -hyväntekeväisyyskonsertit tuovat ihmisille valoa ja iloa joulukuussa. Jo vuodesta 2017 alkanut perinne jatkuu myös tänä vuonna.

Kitaristi, kosketinsoittaja ja kaksi naislaulajaa sinisissä konserttivaloissa Mikkelin Pitäjänkirkossa.

Joulun Rauhaa -konsertista nautittiin viime vuonna Pitäjänkirkossa. Tänä vuonna joulun tunnelmaa on tarjolla Ristiinassa, Puumalassa ja tuomiokirkossa.

Konsertit järjestetään joulukuussa sunnuntaisin ja ne ovat tuomiokirkossa 3.12. klo 17, Ristiinan kirkossa 10.12. klo 17 ja Puumalan kirkossa 17.12. klo 17. Illoissa kuullaan tutusti tunnelmallinen sekoitus uutta ja vanhaa joulumusiikkia laadukkaasti sovitettuna.

Konsertit tarjoavat musiikkielämyksen lisäksi mahdollisuuden auttaa. Tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja maksuttomia, mutta 10 euron vapaaehtoisilla käsiohjelmamaksuilla tuetaan alueen apua tarvitsevia Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakoniatyön kautta.

Konserttien vuosituotto on pyörinyt 2000–4000 euron välillä, joten vuosien varrella näiden hyväntekeväisyyskonserttien avulla tukea on pystytty tarjoamaan monille ihmisille.

− Konsertit ovat tosi mukavia ja lämpimiä tilaisuuksia, jotka tuovat aina joulumielen sydämeen. Mahtavan porukan kanssa on mukava tehdä yhdessä hyvää, sanoo basisti Jukka Matilainen.

Myös laulusolisti Elisa Suominen vahvistaa, että hyväntekeväisyyskonserteista on tullut vuosien varrella todella merkityksellinen perinne niin yhdessä esiintyville ystävyksille kuin monille konserttiin osallistuvillekin.

− Moni kokee tärkeänä sen, että apu kohdistuu juuri tälle alueelle, ja sitä tarvitaan tänäkin vuonna. Kaikki ovat sydämellisesti tervetulleita nauttimaan kanssamme musiikista ja tukemaan tärkeää asiaa, Suominen sanoo.

Joulun Rauhaa -konsertissa laulusolisteina toimivat Suomisen lisäksi Tuuli Anikari ja koskettimissakin viihtyvä Pirkka Ohlis. Bändissä soittavat lisäksi Matti Pasanen (kitara / taustalaulu), Pasi Möller (akustinen kitara, banjo), Pia Kontio (viulu) ja Niko Takala (rummut).

Joulun Rauhaa -hyväntekeväisyyskonsertti tuomiokirkossa 3.12. klo 17, Ristiinan kirkossa 10.12. klo 17 ja Puumalan kirkossa 17.12. klo 17. Vapaaehtoisen ohjelmamaksun (10 e) tuotot menevät seudun apua tarvitsevien hyväksi seurakunnan diakoniatyön kautta. Käteismaksu.

Tue Nov 14 14:40:56 EET 2023