Kevään riemua Jakarandan ja Fermaatin yhteiskonsertissa

Saavu kuulemaan afrikkalaistyylistä ilottelua sekä suomalaissäveltäjien tunnelmointia. Konsertti järjestetään tuomiokirkossa 13. huhtikuuta kello 18 ja sinne on vapaa pääsy.

Sini- ja musta-asuisia ihmisiä kädet pystyssä. Rumpu ja muutama muu lyömäsoitin.

Jakaranda esittää iloisen rytmikästä, usein afrikkalaistaustaista musiikkia. Kuva: Markku Mattila

Afrikkalaisvaikutteista gospelmusiikkia esittävä Jakaranda sekä Mikkelin oma gospelkuoro Fermaatti levittävät kevään riemua yhteiskonsertissaan. Tilaisuus järjestetään Mikkelin tuomiokirkossa lauantaina 13. huhtikuuta kello 18.

Jakaranda on Pekka Simojoen vuonna 1985 perustama gospelyhtye, joka esittää lähinnä rytmistä afrikkalaistyylistä musiikkia. Musiikkiryhmää johtaa Pekka Nyman.

– Fermaatin ohjelmisto koostuu tällä kerralla kolmen suomalaissäveltäjän teoksista. Elina ja Joonatan Raution kappale vie herkempiin tunnelmiin, kun taas Pekka Simojoelta ja Alina Bergiltä kuullaan iloluonteisemmat kappaleet, sanoo Fermaatti-kuoroa johtava Kristiina Ukkonen.

– Fermaatti ja Jakaranda ovat tehneet yhteistyötä vuosien varrella paljonkin, joten konsertti on tämän vahvan yhteistyön hedelmää. Tervetuloa kuulemaan kevään riemua!

Konserttiin on vapaa pääsy.

2024-03-28 13:19:59.0