Lavrenchukin taidokas musiikkiperhe Ristiinaan

Toukokuun ensimmäiselle viikolle on tiedossa monipuolista laulu- ja soitinmusiikkia kirkossa. Konserttiin on vapaa pääsy.

Lavrenchukin perhe yhteiskuvassa

Lavrenchukien perhemuusikot yhteiskuvassa.

Ristiinan kirkossa kuullaan sunnuntaina 5. toukokuuta kello 17 alkaen Lavrenchukin musiikkiperheen taidonnäytteitä. Ohjelmistossa on klassista, suomalaista, slaavilaista ja heprealaista laulu- ja soitinmusiikkia. Konserttiin ei ole pääsymaksua, mutta vapaaehtoisen kolehdin voi maksaa.

Suomeen jo vuonna 20027 muuttaneet Lavrenchukit asuvat nykyään Pohjois-Karjalan Liperissä, josta käsin he käyvät konserttimatkoilla loma-aikoina ja viikonloppuina. Perheen vanhemmista Igor on harmonikkataiteilija ja kapellimestari ja Svetlana pianisti ja kuoronjohtaja.

Vanhempien lisäksi esiintymisareenalla nähdään viisi lasta. Heistä esimerkiksi Anastasia soittaa pianoa, Alena viulua, Svetoslav selloa, Mariia-Kristina kannelta ja Elisa-Liel viulua.

Lavrenchukeilla on perhemissio, eli Lavrenchukit kiertävät perheenä monissa maissa esittämässä aina hengellistä musiikkia.

Tytär Alena kertoo, että on vaikea valita oman perheen soittamista kappaleista suosikkeja.

– Kaikki kappaleet ovat niin erilaisia. No, ehkä parhaita ovat sellaiset, joissa esiinnyn itse. Pidän erityisesti heprealaisesta musiikista, hän hetken miettimisen jälkeen kertoo.

2024-04-17 09:22:00.0