Sukupolvet yhdessä Kirkonmäellä

Kaikki ovat tervetulleita viettämään mukavaa kevätpäivää 22. toukokuuta Pitäjänkirkolle. Kohtaamisten ja toimintapisteiden lisäksi tarjolla on maksuton lounas sekä ehtoollishartaus.

Pihatapahtuman osallistujia ruohikolla

Pitäjänkirkko ympäristöineen on Sukupolvet yhdessä -tapahtuman miljöönä. Kuvassa yksi vuoden 2023 toimintapisteistä.

Kaikenikäisten seurakuntalaisten päivää piristää 22. toukokuuta tapahtuma Sukupolvet yhdessä. Se järjestetään Pitäjänkirkossa ja sen läheisyydessä. Tapahtumaan ovat tervetulleita kaikki, ja voit osallistua joko itseksesi tai koko perheen voimin. Tapahtumaan pääsee myös yhteiskuljetuksella Anttolan seurakuntatalolta kello 9.15 ja Haukivuoren seurakuntatalolta kello 9. Kuljetuksiin ilmoittaudutaan 13. toukokuuta mennessä.

– Tarkoituksena on mahdollistaa eri-ikäisten tulemista yhteen iloitsemaan toistensa seurasta, vaikka omaa eri-ikäistä perheväkeä ei ehkä olisikaan. Tapahtuma on samalla Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan diakonian ja varhaiskasvatuksen ryhmien yhteinen keväinen kokoontuminen, kertoo diakonissa Tarja Nousiainen.

Sukupolvet yhdessä -tapahtuma alkaa kello 10 ehtoollishartaudella kirkossa. Hartauden jälkeen tarjotaan maa- ja kotitalousnaisten valmistama maksuton lounas Kirkonmäen seurakuntatalossa.

Kirkon piha-alueilla on toimintapisteitä, jotka sopivat kaikenikäisille. Toimintapisteissä pääsee luontopolulle ja puhaltelemaan saippuakuplia. Mukana on myös muskaripiste.

Tapahtumalla on jo perinteitä aiemmilta vuosilta, mutta pahimpina koronavuosina tapahtumaa ei voitu järjestää.

Sukupolvet yhdessä -kaikille avoin tapahtuma Kirkonmäellä ke 22.5. klo 10 alkaen. Ilmoittautuminen yhteiskuljetuksiin 13.5. mennessä Anttolasta numeroon 0400 143 332 ja Haukivuorelta 0400 143 235.

2024-04-22 11:31:00.0