Uutta kohti Sanan talvipäivillä

Helmikuun toisena viikonloppuna toteutetaan Mikkelissä perinteiset Sanan talvipäivät. Päivien pääotsikkona on ”Uutta kohti”. Ihmisiä halutaan rohkaista jättämään eilistä taakse ja katsahtaa eteenpäin ja uuteen, ehkä myös uusin silmin ja ajatuksin.

sanan tp muok_THUMB.jpg

- Raamattu on aarteiden lähde ja Jeesus matkakumppani, joka on puolellasi, toteaa Sanan talvipäivillä vieraileva Matti Mäkinen Kansan Raamattuseurasta.

Kansan Raamattuseurasta ovat tällä kertaa Mikkelissä mukana Matti Mäkinen ja Tuula Hakkarainen.

Matti Mäkinen toimii kouluttajana ja tekee koulutuskäyntejä ja puhujavierailuja seurakuntiin.

- Haluan olla innostamassa ihmisiä omien lahjojen löytämiseen ja olla etsimässä herkkyyttä, jolla maailman metelin keskellä kaiut iankaikkisuudesta voisivat olla avaamassa uusia näköaloja elämään.

Mikkelissä Matti Mäkinen puhuu useissa tilaisuuksissa, pitää raamattutunnin ja saarnaa sunnuntain messussa.

Musiikkia ja rohkaisua

Tuula Hakkaraisen sydämen asiana ovat ihmiset, jotka kaipaavat rohkaisua. Laulunlahja ja oma elämäntodistus yhdistettynä värikkääseen ja eloisaan muusikko-kouluttajaan saa sanan elämään. Hänellä on monipuolinen ohjelmisto virsiä ja hengellisiä lauluja. Hakkarainen laulaa ja saa ihmiset laulamaan ja johdattelee mielellään ihmiset yhteislauluun tai pitää toivelauluiltoja.

Sanan talvipäivien ohjelmassa Hakkaraisella on monien muiden esiintymisten ohella lauantai-iltapäivällä konsertti otsikolla ”Kuljeta ja johda”. Mukana konsertissa on myös taustabändi, jossa soittavat Timo Orre, Markus Lehtimäki ja Juho Peuraniemi. Konsertissa on vapaaehtoinen ohjelmamaksu.

Talvipäivillä on vierailijoiden lisäksi puhujina ja musiikinesittäjinä useita paikallisia seurakunnan työntekijöitä ja vapaaehtoisia.

Sanan talvipäivien järjestäjinä ovat Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta ja Kansan Raamattuseura.

Kansan Raamattuseura on luterilaisen kirkon piirissä toimiva valtakunnallinen evankelioimisjärjestö. Se palvelee seurakuntia evankelioimistehtävän toteuttamisessa ja seurakuntalaisten varustamisessa. Työn piirissä on tilaa taustaltaan ja kristilliseltä korostukseltaan erilaisille ihmisille. Järjestö haluaa toimia sillanrakentajana Jumalan yhteyteen sekä kristittyjen yhteyteen yli yhteiskunta- ja kirkkokuntarajojen.

Sanan talvipäivät Mikkelissä 9.-10.2.2019, useita tapahtumapaikkoja.

Koko ohjelma netissä www.mikkelintuomiokirkkoseurakunta.fi/tapahtumat -> Sanan talvipäivät

2019-01-28 12:33:00.0