Legokirkossa saa legoilla ja pötkötellä

Kynttilänpäivän 3. helmikuuta Legokirkko on lasten oma juttu.
legoukkoja iso joukko

Legokirkossa ideana on enemmän tekeminen kuin puhuminen tai kuunteleminen.

- Onhan kirkkohetkessä kyllä lauluja ja on rukoukset ja pieni puhe, mutta pääosassa on yhdessä kirkkohetken rakentaminen ja siinä tulevat legot kuvioihin, pappi Petteri Kilpeläinen kertoo.

- Lapsille jaetaan ovilla pussillinen legoja, joilla saa rakennella vaikka koko ajan, ja sitten saarna toteutetaan niiden avulla kun rakennetaan yhdessä aiheesta etuosaan "patsas".

- Jo kotona voi rakentaa rakennelman ja laittaa siitä minulle kuvaa whatsappilla. Kuvat sitten heijastetaan seinälle kirkossa.

Edessä on myös patjoja, joilla saa istua ja pötkötellä vaikka koko kirkkohetken ajan.

- Lopuksi juodaan mehut ja kahvit, Kilpeläinen sanoo.

Ekan kerran Lähemäen seurakuntatalossa legoiltiin keväällä 2017.

- Legokirkkoja on ollut kolme tähän mennessä, eli aika uusi juttu tämä vielä on. Aina ollaan saatu positiivista palautetta.

***

Legokirkko Lähemäen seurakuntatalossa su 3.2. klo 15. Rakenna legorakennelma kotona aiheesta "Mukavinta talvessa" ja ota siitä kuva. Lähetä kuva Petteri-papille Whatsappilla numeroon 0400 143 254, Legokirkossa näytetään kaikki kuvat erilaisista rakennelmista.

2019-02-01 09:55:00.0