Mikä on kristityn vastuu suhteessa ilmastonmuutokseen?

Piispa Seppo Häkkinen puhuu KaikkiNaiset –illassa 6.3. vastuustamme suhteessa luomakuntaan.
Kuvassa Piisa Seppo Häkkinen

Piispa Seppo Häkkinen puhuu KaikkiNaiset -illassa 6.3.

Seuraavaa KaikkiNaiset –iltaa vietetään tuhkakeskiviikkona, jolloin alkaa kirkkovuoden paastonaika.

– Paastonaika johtaa myös pohtimaan elämäntapaamme, tekemään parannusta ja etsimään sovintoa. Aion nostaa esille erityisesti yhden teeman, joka liittyy paaston: vastuumme luomakunnasta, kertoo Häkkinen

Ilmastonmuutos on hyvin ajankohtainen.

– Kirkossamme on parhaillaan valmisteltu uutta ilmasto- ja ympäristöstrategiaa, joka on tuolloin juuri toivon mukaan saatu valmiiksi. Vastuu luomakunnasta on yhteinen ja koskee jokaista ihmistä. Kyse on myös kristityn vastuusta.

KaikkiNaiset on erinomainen tilaisuus koota naisia yhteen ympäristöasioiden tiimoilta.

– Iltaan voi tulla vain kuuntelemaan tai sitten keskustelemaan. Huumorin pilke silmäkulmassa voi todeta, että voi sitä tulla paikalle tarkastamaan piispaa vaikka piispantarkastuksesta ei olekaan kyse, sanoo Häkkinen humoristisesti.

KaikkiNaiset –ilta
Ke 6.3. klo 17.30