Yksin, kaksin, ei vaan 2000 muun mukana kesäleirille, YES!

Heinäkuussa 2019 järjestettävällä suurleirillä kouluikäiset, perheet ja nuoret muodostavat omissa leirikylissään yhteisen Pisara-suurleirin. Pieksämäen Salvosen rannoille odotetaan jopa 2000 henkeä ja takuulla huimaa leiriseikkailua.
Tiina Haapiainen pirteänä kesällä.

Pisara-leirin nimeä kantava suurleiri järjestetään Pieksämäellä 24.-29. heinäkuuta 2019. - Ilmoittautuminen on jo alkanut, vinkkaa Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyönohjaaja Tiina Haapiainen.

Pieksämäen Partaharjun toimintakeskus vetää taas lapset, nuoret ja perheet yhteen heinäkuussa. Pisara-suurleirille odotetaan jopa 2000 henkeä.

- Leirikylissä on kullekin sopivaa omaa ohjelmaa. Yöpyminen on teltoissa, paitsi perhekylässä voi majoittua omissa asuntovaunuissa, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan nuorisotyönohjaaja Tiina Haapiainen kertoo.

- Leirillä on myös paljon kaikkien yhteistä ohjelmaa. Tunnelma on varmaan korkealla, kun 2000 leiriläistä kokoontuu yhteiselle iltanuotiolle tai leirijumalanpalvelukseen, se muuten televisioidaan.

- Leiri on oikea sillisalaatti, luvassa on kaikkenlaista. Netin kautta voi käydä vähän etukäteen utsimassa, Haapiainen kannustaa.

Mikkelistä lähdetään porukalla

Leirille voi ilmoittautua ja lähteä ”omin nokkineen” tai porukalla. Lasten ja nuorten mukaan tarvitaan tietty määrä aikuisia mukaan. Mikkelistä leirille on lasten ja nuorten kanssa lähdössä seurakunnan nuorisotyöntekijöitä. Myös vanhempia tai muuten vaan aikuisia kutsutaan mukaan.

- Junnuleirille lähdetään Mikkelistä tälläkin kerralla yhdessä porukalla. Junnuleirin virallinen ikäraja on 10-14, mutta me tulkitsemme sitä niin, että sinne ovat tervetulleita kaikki, jotka täyttävät 10 tai 15 tai jotakin siltä väliltä tänä vuonna, Haapainen toteaa.

Junnuleirille ilmoittaudutaan Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan kautta. Ilmoittautua voi osoitteessa www.mukaan.net .

Nuorten leirille voi lähteä omalla kaveriporukalla, jos on 15 vuotta tai sitä vanhempi. Nuorten leirin suunnittelusta ja toteutuksesta vastaavat nuoret itse.

Sisarukset ja perheet mukaan

Perheleiri on tarkoitettu alle 10 vuotiaille lapsille ja heidän perheilleen. Sinne voi osallistua myös vaikkapa kummin tai isovanhemman kanssa.

- Junnuleirin ja nuortenleirien hinnat ovat 100 euroa ja sisarukselta 70 euroa. Hinta sisältää kyydit ja leirin ruokailuineen ja ohjelmineen. Seurakunta hiukan sponsoroi, Haapiainen kertoo.

- Nuorten leirille menijät ilmoittautuvat itse suoraan pisaraleiri.fi kautta, mutta heidän pitää muistaa lisätä lisätietoja kohtaan, että Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta maksaa osan leirimaksusta. Silloin Nuorikirkko laskuttaa leiriläiseltä omakustannusosan ja seurakunnalta loput.

- Ja jos nuorten leirille lähtijän sisarus osallistuu Junnuleirille, sisaralennus on voimassa myös silloin. Pienemmän pitää omassa ilmoittautumisessaan mainita, että isompi sisarus on mukana nuortenleirissä, Haapiainen selostaa.

XXXX

Nuorten- ja perheleirille ilmoittaudutaan 17. toukokuuta mennessä suoraan Nuoren kirkon ilmoittautumisohjeiden mukaan.  Kaikkea tietoa löytyy netistä osoitteesta www.pisaraleiri.fi

Junnuleirille ilmoittautuminen tehdään netissä 30.4. (klo 24) mennessä - >  www.mukaan.net.

Lisätietoja antaa nuorisotyönohjaaja Tiina Haapiainen p. 0400-143296 tiina.haapiainen@evl.fi

Nuorten- ja perheleirille ilmoittautuminen www.pisaraleiri.fi .

Nuorten leiristä lisätietoja voi kysellä Tarja Liljendahl, tarja.liljendahl@nuorikirkko.fi, 0400 279 376 ja perheleiristä Mari Torri-Tuominen, mari.torri-tuominen@nuorikirkko.fi, 050 585 1071.

Katso leirivideo: www.youtube.com/watch?v=CUVIal9FrIw&feature=share

2019-03-07 10:01:00.0