Anttolassa Ennen vanhaan on maanantaina

Anttolan eläkeikäisille järjestetään jo kahdeksattatoista kertaa virkistyspäivä, joka tällä kertaa mennään teemalla ”Ennen vanhaan”. Maanantaina 18. maaliskuuta Anttolan seurakuntatalolla tavataan myös maitolaiturimaisteri.
Jaana Laamanen kansallispuku päällä.

FT, maitolauturimaisteri Jaana Laamanen tulee Anttolaan juttelemaan, miten elettiin ennen vanhaan. (Kuva Taina Harmoinen)

- Tämä on iso tapahtuma pienellä kylällä. Tilaisuus on kaikille avoin. Paikalle on aina tullut 60-70 eläkeikäistä ja sitä puheensorinaa kyllä riittää.

- Ihmiset osaavat jo odottaa tätä. Ihmisten kohtaaminen on tässä se tärkein juttu, juttelee Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan Anttolan alueseurakunnan diakonissa Reetta Sirkiä.

Paikalle on kutsuttu myös vieraita. Tällä kertaa mukaan on lupautunut muun muassa maitolaiturimaisteri Jaana Laamanen.

- Muistelemme Laamasen kanssa yhdessä 50 ja 60-lukua Anttolassa. Lisäksi Anttolan Yhtenäiskoulun oppilaat tuovat laulutervehdyksen meille opettajansa Anna Pulkkisen johdolla ja yhteislauluja säestää haitarilla Veli Muttilainen, entinen anttolalainen.

Muttilainen lupaa laulattaa ”vanhoja hyviä lauluja”.

- Yhteisen ohjelman lisäksi tilaisuudessa on myös mahdollisuus henkilökohtaisiin hoitoihin pientä korvausta vastaan. Paikalle ovat tulossa hieroja ja kampaaja. Jalkahoitokin on saatavilla. Ja tietysti syötävää ja juotavaa.

Diakoniatyön työryhmän jäsenet palvelevat keittiössä, tarjoilussa ja ovella. Tarjoilumaksu kymmenen euroa sisältää lounaan ja päiväkahvin.

- Jos tarvitsee kyytiä, voi ilmoittautua minulle. Kyydistä peritään linja-autotaksan mukainen hinta. Myös hieronta, hiustenleikkaus ja jalkahoito kannattaa varata etukäteen ja sekin hoituu minun kautta, Sirkiä kannustaa.

***

”Ennen vanhaan” –eläkeikäisten virkistyspäivä ma 18.3 klo 10-14.30 Anttolan seurakuntatalossa. Lisätietoja ja kyyti- ja hoitoihin ilmoittautumiset diakonissa Reetta Sirkiä reetta.sirkia@evl.fi tai p. 0400143452.

2019-03-13 14:04:00.0