Messissä ollaan kuin yhdessä kotona

Messi on Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan yhteisö, joka kutsuu mukaan kodinomaiseen yhteyteen ja arjen jakamiseen.
Pappi Aija Auren hymyilee katsoen kameraa, etualalla on ihana valkoinen iso kukka.

Messi-yhteisön pappi Aija Aurénin mielestä Messin rikkaus on eri-ikäisissä ihmisissä. - Kaikilla on annettavaa ja jokaiselle löytyy oma paikka. Yhteisöön voi tulla omana itsenään ja omasta elämäntilanteestaan käsin.

Yhteisö sai alkunsa pari vuotta sitten kun parinkymmenen hengen porukka pääasiassa nuoria aikuisia ja perheitä kokoontui kodeissa rukoilemaan ja jakamaan unelmiaan.

Messi on kaikille avoin ja mukaan voi tulla niin yksin kuin kaverin, puolison tai koko perheen kanssa. Messissä lasten koetaan olevan tärkeä osa seurakuntaa, ja heille on usein järjestetty omaa ohjelmaa.

Ryhmän unelmana on kaikenikäisten ja kaikenlaisten ihmisten yhteisö, jossa opitaan vähitellen tuntemaan toisia ja Jumalaa. Ihmiset saavat olla omanlaisiaan, innostua erilaisista asioista ja tulla monenlaisista hengellisistä taustoista.

Oleminen ennen tekemistä

Messi tarkoittaa miehistön ruokailu- ja oleskelutilaa laivassa. Messi-yhteisössäkin oleminen ja yhteys tulevat ennen tekemistä. Arvoihin kuuluu kodinomainen, turvallinen ja avoin ilmapiiri, jossa jokainen on rakastettu ja arvostettu omana itsenään.

Messissä kutsutaan myös löytämään ja käyttämään omia lahjoja yhteiseksi hyväksi. Unelmana on, että palvelutehtävät ja toiminta rakentuvat jokaisen sisältä kumpuavasta innostuksesta ja kiinnostuksista – ei niin, että valmiisiin tehtäviin etsitään tekijöitä.

Messissä on pienryhmä käsillä tekemisestä ja yhdessä puuhailusta kiinnostuneille. Toinen ryhmä kokoontuu Raamatun sanan ja laulujen äärellä. Palvella voi myös tiimeissä musiikissa, lasten kanssa, käytännön tehtävissä tai rukouksessa. Tavoitteena on, että jokaisella on oma ryhmä, jossa hänet tunnetaan ja jossa voi halutessaan jakaa syvempiäkin elämän asioita.

Tärkeänä pidetään myös koko joukolla kokoontumista Sanan, sakramenttien ja yhteyden ääreen. Tämä toteutuu tänä keväänä nyyttäreillä ja leirillä.

XXX

Messistä lisätietoja: pappi Aija Aurén, 0400 143 256, aija.auren@evl.fi

XXX

Messin kevät:

Su 7.4. klo 12 Nyyttärit Laajalammen seurakuntakodissa (Kaituentie 27, Mikkeli), salaattibuffa. Yhdessä ruokailua, laulamista, rukoilemista ja elämän jakamista. Voit tuoda yhteiseen pöytään jotain salaattia, leipää, hedelmiä, juomia, kahvileipää tms.

Su 5.5. klo 12 Nyyttärit Laajalammen seurakuntakodissa, vappubrunssi.

Pe–su 24.–26.5. Leiri Susiniemessä (Otava). Leirimaksu 30 euroa. Lisätietoja ja ilmoittautumiset aija.auren@evl.fi p. 0400 143 256

2019-04-04 15:21:00.0