Kirkolliskokouksessa aloitteet kummin roolista ja nuorten osallisuudesta

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon korkein päättävä elin eli kirkolliskokous kokoontuu Turun kristillisellä opistolla tänään koko viikon loppuun jatkuvaan kokoukseen. Kokousta voi seurata netissä.
tummaan pukeutueita ihmisiä kokoussalissa selkä kameraan päin.

Kirkolliskokousviikko käynnistymässä 7.5.2019 klo 10. Kuva: Aarne Ormio

Lähetekeskusteluun tulevat edustaja-aloitteet muun muassa kummiuden vaatimusten keventämisestä ja jumalanpalveluksen ajankohdan vapauttamisesta, sekä nuorten osallisuuden kehittämisestä kirkon hallinnossa.

Nuorten asioita kuullakseen kokousedustajat tapaavat eri puolilta Suomea tulevia nuoria torstaina.

Kokousviikolla käsitellään myös muun muassa hallintovaliokunnan mietintöä hiippakuntarajojen tarkistamisesta.

Kokouksessa tehtävät päätökset ajoittuvat loppuviikkoon.

Arkkipiispa Tapio Luoma avaa kokousviikon tänään klo 10 ja ylijohtaja Riitta Kaivosoja esittää valtioneuvoston tervehdyksen klo 14.

Kirkolliskokouksen täysistunnot videostriimataan. Lähetystä voi seurata evl.fi/plus -sivustolla. Twitterissä kokousta voi seurata aihetunnisteella #kirkolliskokous.

Lisää tietoa kirkolliskokouksesta  https://evl.fi

Tue May 07 09:30:00 EEST 2019