Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan kesän leiritoiminta

Seurakunnan kesätoiminta torjuu yksinäisyyttä ja palvelee lapsen ja nuoren sekä koko perheen kokonaisvaltaista hyvinvointia. Hyväksi havaittuja toimintamalleja järjestetään Mikkelissä kesällä 2020 ja tilanteeseen pyritään luomaan joustavasti uusiakin toimintatapoja.

Nuoret iloisina Susiniemen leirikeskuksessa.

Rippikoululaiset pääsevät osallistumaan rippileireille myös tänä kesänä.

Rippikoulut

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta järjestää kesän rippikoululeirit alkaen juhannuksen jälkeisellä viikolla. Leirijakson pituus on lyhennetty viiteen päivään, jolloin kaikille leireille löytyy leirikeskus ja henkilökunta. Rippikoulun voi suorittaa myös vaihtoehtoisesti ilta/etärippikouluna syksyllä. Jos koronatilanne ei mahdollista kesän leirijaksoja, niin leirit toteutetaan viikonloppuleireinä syksyllä. Rippikoululaisten konfirmaatiot järjestetään syksyllä. Rippikoululaisia ja heidän huoltajiaan tiedotetaan henkilökohtaisesti rippikoulujen aikatauluista ja muista käytännön asioista.

Rippikouluryhmät löydät mukaan.netistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lasten päiväleirit

Kesäkuun alusta alkava seurakunnan päiväleiritoiminta järjestetään soveltavin osin. Joitain muutoksia toimintaa saattaa tulla ja toiminnan sisällössä huomioidaan mahdollisimman hyvin epidemiaan liittyvät näkökohdat.

Lasten kesäleirit leirikeskuksissa

Juhannuksen ympärille suunnitellut leirit perutaan. Alakouluikäisille kehitetään korvaavaa toimintaa mahdollisuuksien mukaan. Elokuussa järjestetään lasten telttaleiri Lusikkaniemen kesäkodilla Suomenniemellä.

Tied. Kasvatuksen työalajohtaja Ville Kämäräinen 0400 143 236

2020-05-12 12:09:00.0