Ehtoollinen Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnassa korona-aikana

Kaipaatko ehtoollista? Helmikuussa seurakuntalaisilla on mahdollisuus osallistua ehtoolliselle striimattujen jumalanpalvelusten jälkeen sekä tuomiokirkon ehtoollispäivähartauksissa joka toinen viikko.

Ehtoollismalja ja leipä.

Kokoontumisrajoitukset jatkuvat alueellamme toistaiseksi 22.2.2021 saakka. Näissäkin oloissa haluamme seurakuntana mahdollistaa ehtoolliselle osallistumisen. Hiippakuntamme piispa Seppo Häkkinen on 20.1.2021 ohjeistanut Mikkelin hiippakunnan seurakuntia asiassa. Sen pohjalta olemme miettineet ehtoollisen vieton tapoja poikkeuksellisena aikana.

Sunnuntaina 14.2.2021 on striimatun messun jälkeen mahdollisuus osallistua ehtoolliselle Mikkelin tuomiokirkossa klo 11.15-13. Suomenniemen kirkossa on ehtoollishartaus klo 17.

Kirkkoon toivotaan saavuttavan perhekunnittain ja/tai yksittäin. Ennen ehtoollisen nauttimista voit hiljentyä kirkossa omaan rukoukseen. Kirkosta löytyy sopivia rukouksia tätä varten.

Ke 17.2. Tuhkakeskiviikon hartaudet tuomiokirkossa. Katso lisätiedot tapahtumakalenterista.

Tulethan paikalle vain terveenä. Muista yli 2 metrin turvavälit ja käsi- ja yskimishygienia. Kasvomaskeja tulee käyttää kaikissa julkisissa tiloissa, myös kirkoissa, joissa lähikontakteja ei voida välttää. Maskisuositus koskee kaikkia yli 12-vuotiaita.

Fri Jan 29 12:58:00 EET 2021