Seurakunnan toimintaa avataan pikkuhiljaa

Uusi ohjeistus 3.5.2021 luettavissa täällä.

Pastorit Samu Turunen ja Tuulia Ikonen tuomiokirkon alttarilla.

Kuva: Veikko Hiiri

AVIn ja ESSOTEn muutokset koronarajoituksiin ovat tulleet voimaan 3.5.2021. Uusien ohjeiden mukaan Anttolan, Haukivuoren, Ristiinan ja Suomenniemen kirkoissa voi olla max. 50 henkilöä / tilaisuus ja tuomiokirkossa sekä Pitäjänkirkossa 100 henkilöä / tilaisuus.

Ennakkoilmoittautumiset poistuvat jumalanpalveluksista ja muusta vastaavasta toiminnasta. Kaikessa lähikontaktissa edellytetään vahvasti kasvomaskien käyttöä.

Tuomiokirkon ehtoollispäivähartauksissa siirrytään keskiviikkoisin yhteen hartauteen, joka pidetään kello 12. Jälkiehtoollista ei jaeta hartauden jälkeen.

Kirkollisten toimitusten (hautaan siunaaminen, ristiäiset ja avioliittoon vihkiminen) osallistujamäärä on max. 50 henkilöä 3.5. alkaen. Muu toiminta seurakunnan tiloissa avautuu pikkuhiljaa. Ajankohtaiset tiedot löydät tapahtumakalenterista.

Muistotilaisuuksia on mahdollista järjestää seurakunnan tiloissa. Muistotilaisuudet toteuttavat paikalliset pitopalvelut. Seurakunnan papit ja kanttorit eivät osallistu muistotilaisuuksiin.

Kasteita voi järjestää tällä hetkellä kirkkotiloissa. Lue lisää ristiäiset-sivulta.

Seurakunnan tilat avataan ryhmille terveydenhuoltoalan rajoituksia noudattaen. Kahvitarjoilu tilaisuuksissa on mahdollista, kunhan huolehditaan turvallisuudesta.

Muita yksityistilaisuuksia kuten syntymäpäiviä ja muita mahdollisia juhlia ei toistaiseksi voi järjestää seurakunnan tiloissa.
Kaikessa toiminnassa tulee noudattaa varovaisuutta ja koronaohjeistuksia: maskit, käsidesit, turvavälit ovat vielä voimassa.

2021-04-22 10:00:00.0