Hyvä teko tarttuu -hanke sekä Kotikulmilla-hanke luovuttivat Essotelle 79 käsintehtyä sytomyssyä

Sytomyssyillä halutaan ilahduttaa sytostaattihoidoissa käyviä henkilöitä ja tarjota heille lämpöä ja tukea.

syto_lukkariin.jpg

Sari Leppänen, Hyvä teko tarttuu -hankekoordinaattori Kati Heikkinen, Kotikulmilla -hanketyöntekijä Laura Räisänen, vapaaehtoinen Marjatta Lukkarinen, myssyjen tekijä Kutikulmilla -hankkeen kautta Marju Sensio, osastonhoitaja Essote

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan Hyvä teko tarttuu -hanke sekä Kotikulmilla-hanke luovuttivat Essotelle peräti 79 käsintehtyä sytomyssyä. Idean sytomyssyistä vinkkasi Hyvä teko tarttuu-hankkeen vapaaehtoinen Laura Räisänen, minkä tuloksena värikkäitä myssyjä on virkattu, ommeltu ja neulottu vapaaehtoisten toimesta ilolla ja lämmöllä.

– Ihanaa, että tällaisia vapaaehtoisia kädentaitajia on, lämpimät kiitokset kaikille. Hoitokeskuksessa sytostaattihoidoissa käyvät saavat näitä upeita sytomyssyjä. Kaikki syöpähoitojen vuoksi hiuksensa menettäneet eivät voi käyttää peruukkeja päänahan arkuuden vuoksi, silloin sytomyssy lämmittää ja piristää mieltä tukien, osastonhoitaja Marju Sensio kiittelee.

2021-05-28 13:02:00.0