Mikkelinpäivän messu enkelien sunnuntaina 3.10.

Kaupunginvaltuutetut ja seurakunta kutsutaan jumalanpalvelukseen ylienkeli Mikaelin kirkkoon.

Arkkienkeli Mikael Mikkelin tuomiokirkon lasimaalauksessa (osasuurennos)

Mikkelinpäivä – Arvojen Areena

Mikkeli on ainut Suomen paikkakunta, jolla on oma kirkkopyhänsä. Mikkelinpäivänä enkelien sunnuntaina 3.10.

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta kutsuu kaikki uudet kaupunginvaltuutetut ja seurakuntalaiset jumalanpalvelukseen ylienkeli Mikaelin kirkkoon, tuomiokirkkoon. Pyhän aiheena on Jumalan sanansaattajat.

Tekstien lukijoina ovat kaupunginjohtaja Timo Halonen ja maakuntajohtaja Pentti Mäkinen. He tulevat pitämään myös eettissisältöiset puheenvuorot ”Arvojen areena” tilaisuudessa seurakuntakeskuksessa kirkkokahvien jälkeen. Yhteiskunnalliselle arvokeskustelulle on tarvetta ja oma sijansa Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnassa.

Tervetuloa jumalanpalvelukseen Mikkelin tuomiokirkkoon.

Pyhäpäivä: Mikkelinpäivä
Liturgi: Arja Huuskonen
Avustava pappi: Jyrki Koivikko
Kanttorit: Päivi Karjalainen, Suvi Tirronen
Tekstilukijat: Timo Halonen, Pentti Mäkinen
Kynttilän sytyttäminen: Satu Taavitsainen
Musiikkiryhmä: Kolmen kerran kuoro
Kolehti: Kummiuden ja kristillisen kasvatuksen tukemiseen. Lasten ja nuorten keskus ry.

Sat Sep 25 17:36:00 EEST 2021