Suomenniemen erikoiskirkoissa luvassa kotoisan kesäisiä tunnelmia

Suomenniemellä järjestetään kesällä kaksi erikoiskirkkoa, joissa on luvassa hiukan perinteisistä jumalanpalveluksista poikkeavaa tunnelmaa.

Kukkia niityllä.

Maakirkko Laamalansaaressa on vakiintunut kesäperinne

Sunnuntaina 30.7. klo 12 vietetään Maakirkkoa Laamalansaaressa vanhassa ja tunnelmallisessa entisessä kyläkoulussa. Maakirkon ensitahdit lyötiin alueella jo viime vuosisadalla.

- Perinteisiin jumalanpalveluksiin verrattuna Maakirkko on vapaamuotoisempi ja tunnelmaltaan kotoisampi ja saarna sekä virret liittyvät usein kesäiseen teemaan, kertoo tilaisuudessa pappina toimiva Matti Wirilander. Kanttorina Maakirkossa toimii Vesa Erkkilä. Mukaan ovat tervetulleita kaikki paikallisista asukkaista matkailijoihin. Tilaisuudessa tarjolla myös kirkkokahvit.

Metsäkirkossa ohjelmassa yhteislauluja ja makkaranpaistoa

Sunnuntaina 13.8. klo 16 järjestetään Metsäkirkko Luotolahden metsästysmajalla. Mukana tilaisuudessa ovat Suomenniemen aluekappalainen Ruut Hanhikorpi sekä kanttori Päivi Karjalainen. Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Suomenniemen alueseurakunta ja Luotolahden metsästysyhdistys. Kuten Maakirkossa, Metsäkirkossakin päästään virittäytymään kesäisiin tunnelmiin suomalaisen luonnon ympäröimänä.

- Ohjelmassa on luvassa makkaranpaistoa, kahvittelua, kesäisiä yhteislauluja sekä yhteinen kirkkohetki, kertoo Hanhikorpi.

2023-07-22 11:00:00.0