Nuoret aloittivat Erasmus-vaihtonsa Puolaan

Matka kohti ystävyysseurakuntaamme on alkanut!

Nuoria nousemassa bussiin tuomiokirkon edessä.

Matkalle lähdettiin Mikkelin tuomiokirkon pihasta auringonpaisteen saattelemana.

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan nuoret ovat aloittaneet tänään 20.7.2023 Erasmus-vaihdon matkansa kohti Etelä-Puolaa ystävyysseurakuntaamme Drogomysliin. Aamuauringon säteet saattelivat nuoret ja muut osallistujat lämpimästi matkaan tuomiokirkon pihasta. Nuorten lisäksi matkassa on mukana myös seurakunnan työntekijöitä; nuorisotyönohjaaja Minna Suihkonen, kesänuorisotyönohjaaja Jasmin Salmi sekä kappalainen Jyrki Koivikko osallistuvat matkaan.

Matka järjestetään 20.–26.7. ja ohjelmassa on luvassa monipuolista tutustumista paikalliseen historiaan, kulttuuriin, nähtävyyksiin sekä seurakuntaelämään. Nuoret vierailevat muun muassa Auschwitzissa sekä paikallisessa Drogomyslin seurakunnassa ja yöpyvät paikallisten kodeissa. Koivikko ja Erasmus-nuoret osallistuvat myös sunnuntaina 23.7. Drogomyslin kirkossa pidettävään jumalanpalvelukseen, jossa Koivikko saarnaa ja nuoret laulavat. Live-lähetys tilaisuudesta on katsottavissa Drogomyslin seurakunnan Youtube-kanavalla sunnuntaina klo 11.00 Suomen aikaa. Pääset seuraamaan lähetystä sunnuntaina tästä linkistä klikkaamalla. Lähetyksen kielinä käytössä ovat puola ja englanti.

Voit seurata nuorten matkaa Instagramissa @mukaan_net tai @mikkelin_seurakunta sekä Facebookissa @Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta

Siunausta, aurinkoa ja hienoja kokemuksia matkalaisille!

2023-07-20 07:30:51.0