Kansanlaulukirkossa virret vaihdetaan kansanlauluihin

Mikkelin Pitäjänkirkon tapulin juurella järjestetään sunnuntaina 13.8. klo 13.00 alkaen Kansanlaulukirkko.

Laulajia kokoontuneena Kansanlaulukirkkoon.

Kansanlaulukirkkoja on järjestetty aiemmin mm. Kenkäverossa. Kuva: Ilkka Vauhkonen

Laulamassa ja laulattamassa mukana ovat seurakunnan työntekijöistä rovasti Hilveliisa Ukkonen, kanttori Jukka Stenlund sekä lähetyskasvatussihteeri Marja Holm. Lisäksi tilaisuudessa saarnaa Botswanan ja Angolan alueilla toimiva Suomen Lähetysseuran lähetti Maria Stirling.

Kansanlaulukirkot ovat jumalanpalveluksia, joissa lauletaan perinteisten virsien sijaan erilaisia tunnettuja kansanlauluja. Tilaisuudessa perinteistä poikkeaa tällä kertaa myös tapahtumapaikka. Kirkon sijaan laulamaan kokoonnutaankin ulos Pitäjänkirkon tapulin juurelle. Seisaaltaan ei kuitenkaan tarvitse varautua olemaan koko tilaisuuden ajan, vaan osallistujia varten paikalle tuodaan seurapenkit. Mahdolliseen huonoon keliinkin on varauduttu jo hyvissä ajoin etukäteen.

- Sateen sattuessa siirrytään laulamaan Pitäjänkirkkoon, lupaa Ukkonen.

Wed Aug 09 08:00:00 EEST 2023