Seurakunnassa pistetään puikot heilumaan ukrainalaisten hyväksi

Syksyn aikana voit auttaa ukrainalaisia monella tavalla. Tervetuloa neuletalkoisiin, Neulekirkkoon tai osallistumaan Ukraina-keräykseen.

Neule puikoilla. Langasta muodostuu sydän.

Seurakuntakeskuksen aulakahviossa neulotaan talkoovoimin sukkia ja muuta lahjoitettavaa ukrainalaisille. Voit liittyä joukkoon tiistaisin kello 9–12 vielä 19. ja 26. syyskuuta sekä 10. ja 17. lokakuuta.

Mikäli puikot eivät pysy käsissä, mutta haluaisit jotenkin olla auttamassa, voit myös lahjoittaa keräykseen sukkalankoja. Asiasta voi sopia johtavan diakoniatyöntekijä Anne Pöyryn kanssa, 0400 143 419 tai anne.poyry@evl.fi.

Suuren suosion viime vuonna saavuttanut Neulekirkko järjestetään toistamiseen Mikkelin Pitäjänkirkossa sunnuntaina 8. lokakuuta kello 17. Voit ottaa mukaan kirkkoon oman neuletyön ja virkata, kutoa tai vaikka paikata sukkaa jumalanpalveluksen aikana. Neulekirkkoon voit myös tuoda Ukrainaan lahjoitettavia valmiita neuleita.

− Ukrainaan kaivataan erityisesti pipoja, lapasia ja sukkia. Liipasinlapasen ja saapassukan ohjeen voit halutessasi noutaa etukäteen seurakuntakeskuksen ala-aulasta, Pöyry vinkkaa.

Seurakunnassa järjestetään myös Ukraina-keräys 21.–24.10. Tarkat keräyspaikat ja -ajat sekä listan toivotuista tuotteista löydät tältä sivulta. Tätä keräystä koordinoi lähetyskasvatussihteeri Marja Holm, 0400 143 410, marja.holm@evl.fi.

Anne Pöyry
Anne Pöyry