Eve & Ossi -duo juhlistaa Mikkelin seurakunnan avioparityötä

Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan 30-vuotista avioparityötä juhlitaan Lähemäen seurakuntatalolla sunnuntaina 29. lokakuuta kello 14. Ilmoittaudu mukaan juhlaan!

Laulajien kasvot

Eve & Ossi on duo, jota yhdistää kaksi kauniisti yhteen soivaa ääntä, kaksi yhteen kietoutunutta tarinaa sekä yksi yhteinen usko, joka antaa aiheita lauluun.

Tilaisuus alkaa kakkukahveilla. Juhlan musiikillisesta annista vastaa puolestaan Eve & Ossi -duo, joka tunnetaan kauniisti yhteen soivista äänistään sekä raikkaan puhuttelevista lauluistaan. Musiikki on tunnelmallisen maanläheistä ja sanoitukset kertovat tarinoita arjesta, ihmissuhteista ja oman elämän kipuiluista. Kaiken taustalta löytyy toivoa antava luottamus armolliseen Jumalaan. Duo on julkaissut neljä albumia.

Seurakunnan avioparityö järjestää vuosittain noin kolme tapahtumaa. Tiimi on kokeillut muun muassa ohjelmallista aamupalaa, kynttiläillallista sekä soutamisen tai laavuilun kaltaista toiminnallisuutta. Tapahtumissa on käsitelty erilaisia parisuhteen teemoja seksuaalisuudesta riitelyyn ja tunteista ajankäyttöön. Alustuksia ovat pitäneet niin omat vastuuparit kuin parisuhdetyön ammattilaiset.

Toiminta on avointa kaikille pariskunnille eli mukaan suunnittelemaan tai osallistumaan voi saapua myös ilman papin aamenta. Perinteinen nimi ja kristilliset arvot kannattelevat kuitenkin tiimin toimintaa.

− Jumalan luomisjärjestyksessä on jotain kaunista ja elämää suojelevaa. Avioliitto suojelee pariskuntaa ja heidän yhdessä valitsemaansa elämää, taustoittaa avioparityöstä kymmenen vuotta vastannut pappi Sari Martikainen.

Avioparityön tiimi on huomannut, että nykyelämä vaatimuksineen on kovin hektistä ja suuret ikäpolvet elävät toista kohtaa kuin nuoret parit. Toiminnan on vastattava erilaisten parien tarpeeseen.

− Tässä ajassa riittämättömyyden tunne ja kiire usein kuristavat. Haluamme luoda sellaisen keitaan, jossa parit voivat hengähtää ja kokea juhlaa, Martikainen sanoo.

Tilaisuus on maksuton, mutta kahvitarjoilun vuoksi ilmoittautumisia pyydetään 26.10. mennessä.

Avioparityön 30-vuotisjuhlakonsertti Lähemäen seurakuntatalolla 29.10. klo 14. Ilmoittautuminen kahvitarjoiluun 26.10. mennessä ensisijaisesti linkin kautta tai tekstiviestitse 0400 143 294.

2023-10-11 10:51:52.0