Seurakunta tarjoaa ikäihmisille apua kotiin

Seurakunnan PikkuHelppi-palvelu on tarjonnut jo muutaman vuoden ajan tukea lapsiperheiden arkeen. Tänä keväänä palvelu laajenee Ristiinan ikäihmisiin. Tukea voi saada neljä kertaa syksyllä ja keväällä, ja se on maksutonta.

Vanhus keittiössä altaan ääressä pesemässä astioita. Nuorempi nainen auttaa.

Seurakunnan työntekijän voi pyytää itselleen esimerkiksi juttu- tai kauppaseuraksi.

Kaipaatko juttuseuraa tai tukea arjen askareissa? Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan tarjoaman PikkuHelppi-palvelun kautta voit pyytää avuksi tai seuraksi seurakunnan työntekijän tiistai- ja torstai-iltapäiville. Palvelu on suunnattu Ristiinan alueella oleville ikäihmisille.

– Ohjaajat voivat olla ulkoilukavereina, juttuseurana tai vaikkapa kaupankäynnin tukena. Ainoa rajoite on oikeastaan se, että emme voi lähteä kyyditsemään ihmisiä autolla, kertoo toinen toiminnan ohjaajista Henna Tapanainen.

Palvelu on maksuton, eikä sitä saadakseen tarvitse kuulua kirkkoon. Tukea voi saada neljä kertaa syksyllä ja keväällä, mutta ei koulujen loma-aikoina. Tarkemmat tapaamisajat ja avun luonne sovitaan yhdessä ohjaajan kanssa.

Avun äärelle pääset olemalla yhteydessä Henna Tapanaiseen, 0400 143 348 (ma, ke ja pe) tai Mervi Kovaseen, 0400 143 297. PikkuHelppi-palvelu toimii myös lapsiperheiden tukena Ristiinan, Haukivuoren ja Mikkelin taajaman alueilla. Lue lisää toiminnasta täältä.

Ota yhteyttä ja sovi käynnistä!

2024-01-15 11:04:27.0