Vastaa kyselyyn ja kerro, kuka tai ketkä jäävät seurakunnan ulkopuolelle

Seurakunnan toiminnan toivotaan olevan avointa kaikille, mutta aina tämä ei yrityksestä huolimatta onnistu. Kuka sinun mielestäsi jää ulkopuolelle? Voit vastata nimettömästi kyselyyn tammikuun aikana.

Neljä lunnia kalliolla. Meri taustalla.

Kun katsot oheista kuvaa, mihin silmäsi kiinnittyy? Hengaatko lunnien porukassa valmiina syöksymään meren kuohuihin ja suuriin seikkailuihin? Vai symppaatko yksinäistä lintua, joka katselee muiden menoa etäämmältä?

Seurakunnassa halutaan ajatella, että kaikki saavat tulla ja tietenkin me olemme avoin yhteisö. Aina tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa - toiveista ja yrityksistä huolimatta. Tiedostamme tämän ja haluamme kuulla myös sinun ajatuksiasi: kuka tai ketkä jäävät mielestäsi seurakunnan ulkopuolelle?

Kyselyyn pääset vastaamaan tästä linkistä. Osallistuminen vie muutaman minuutin ja voit tehdä sen anonyymisti. Kysely on auki 31.1. asti.

Kysely kuuluu osana pidempiaikaiseen Polku-työskentelyyn, jossa kaikki seurakuntatyöntekijämme papeista kasvatuksen ammattilaisiin ja kanttoreista diakoniatyöntekijöihin ovat mukana. Polku-mallissa on tarkoituksena yhdessä seurakuntalaisten kanssa jäsentää ja kehittää seurakunnan toimintaa vastaamaan eri ikäkausien tarpeita ja toiveita. Yksi seurakuntatyön moniammatillisista ryhmistä tutkiikin Polku-toimintamallin kehitystehtävässä juuri ulkopuolisuuden ja kuulumisen kokemuksia, ja kyselyyn pääsevät vastaamaan myös seurakunnan työntekijät.

Vastaukset tulevat yhteisen pohdinnan tueksi, ja ne pyritään tuomaan tiedoksi mahdollisimman alkuperäisessä muodossa ja niitä tarkastellaan yhteisesti Polku-koulutuksessa 7–8.2.2024. Yksittäisiä vastaajia ei kuitenkaan voi yhdistää vastauksiin, vaan voit osallistua nimettömänä. Kaikki ajatukset ovat äärimmäisen tärkeitä - kiitos jokaisesta!

Jos jokin jäi askarruttamaan, voit kysyä lisää työryhmän jäseniltä: Jenni Koskenkorva, Anne Pöyry, Mervi Kovanen, Minna Toivonen, Eija Juuma, Kaisa Käräjämies-Reinilä, Taru Rantalainen, Markku Liukkonen, Lassi Suihkonen, Osmo Luukkonen sekä Tiina Korhonen.

2024-01-17 16:14:00.0