Keväällä neljä striimijumalanpalvelusta

Kotikirkosta striimattuja jumalanpalveluksia on toivottu myös koronasulkujen jälkeen. Kevätkesällä onkin taas mahdollista osallistua kotiseurakunnan jumalanpalvelukseen myös kotoa käsin. Ensimmäinen striimattu messu on Kynttilänpäivän perhekirkko Ristiinasta.

Ilmakuva Ristiinan kirkosta ja kellotapulista. Luminen maisema.

Ensimmäinen kevään striimijumalanpalvelus kuvataan Ristiinassa - ei kuitenkaan kirkossa vaan seurakuntakeskuksella. Kuva: Profilm

Striimijumalanpalvelukset tulivat seurakuntalaisille tutuiksi korona-aikaan, jolloin niitä lähetettiin säännöllisesti ympäri Suomea. Nyt kirkonmenoihin voi jälleen osallistua myös omasta kodista käsin, kun seurakuntamme käy striimaamaan maltillisella tahdilla joitakin kirkkovuoden tärkeitä pyhiä.

– Keväällä striimijumalanpalvelukset tehdään kynttilänpäivänä, palmusunnuntaina, helluntaina ja kesäasukkaiden kirkkopyhänä. Tarkoitus on, että lähetyksiin voisi osallistua noin 6–10 kertaa vuoden aikana, hallintokappalainen Henri Koskinen kertoo.

Seurakunnan YouTube-kanavalle striimatut jumalanpalvelukset ovat saaneet kiitosta siitä, että niihin voi osallistua vaikkapa pidemmän matkan takaa.

Oman kotikirkon messua tai itselle tuttua pappia ja kanttoria voi olla Ylen lähettämää viikkomessua kotoisampi seurata, ja myös entiset mikkeliläiset ovat kiittäneet striimattuja kirkonmenoja. Palveluun palaamalla pyritäänkin vastaamaan seurakuntalaisten toiveeseen. Striimimessuihin voi luonnollisesti osallistua myös kirkonpenkkistä käsin.

Striimimessut kevätkesällä sunnuntaisin klo 10:

4.2. Kynttilänpäivän perhejumalanpalvelus – Ristiinan seurakuntakeskus

10.3. Terveisiä Etiopiasta - Ristiinan kirkko