Puumalassa katsaus erityismessuihin

Kevään aikana Puumalassa tarjoillaan joka kuukausi vaihtuva erityismessu. Ensimmäisenä vuorossa on sunnuntaina 28. tammikuuta nostalgianälkään vastaava Riparilaulumessu.

Ilmakuva Puumalan kirkosta ja kellotapulista. Lunta maassa. Taustalla puita ja järvi.

Puumalan kirkossa tarjoillaan keväällä monipuolinen kattaus erityismessuja.

Puumalan kirkkokansalle tarjoillaan keväällä laaja kattaus erityismessuja. Tammikuun jälkeen seuraava mahdollisuus kokea jotain erilaista on helmikuun Afrikkalaisessa gospelmessussa, jota sävyttävät rennon aurinkoiset rytmit ja ilo.

– Kokeilemme iltamessuissa jotakin uutta, jolla voidaan ehkä tavoittaa uusiakin messukävijöitä. Erilaisia elementtejä on jo aiemmin tuotu mukaan esimerkiksi rukousalttareiden muodossa, kertoo Puumalan aluekappalainen Hanne Keijonen.

Kevätkauden monipuolinen ohjelma on suunniteltu yhdessä kanttori Salla Palokankaan kanssa. Messuihin onkin luvassa musiikkivahvistuksia. Esimerkiksi huhtikuussa juhlitaan 70-, 75- ja 80-vuotiaita Suomalaisen messun sanoin ja sävelin. Tällöin mukana on HisVoice-lauluryhmä.

Erityismessut liittyvät kirkkopyhiin ja alueseurakunnan luontaisiin tapahtumiin.

– Paastonaikaan maaliskuulle sopii rauhoittava Taizé-messu, ja toukokuussa kouluun lähtevien siunausta tukee koko perheen Mukulamessu, Keijonen kertoo.

Entä onko erityismessuja tarkoitus jatkaa kevään jälkeenkin?

– Tällaiset asiat ovat aina vahvasti kanttorista kiinni, mutta jos palaute ja kokemukset ovat hyviä, niin toivottavasti!

Iltamessut Puumalassa sunnuntaina kello 16 seuraavasti: 28.1. Riparilaulumessu, 25.2. Afrikkalainen gospelmessu, 24.3. Taizé-messu, 28.4. Suomalainen messu, 70-, 75- ja 80-vuotiaiden kutsukirkko, 26.5. Mukulamessu, kouluun lähtevien siunaaminen. Alkuvuoden tilaisuudet seurakuntatalolla ja maaliskuusta lähtien kirkossa.

2024-01-24 15:19:00.0