Vertaisuutta lapsensa menettäneille

Oman lapsen menettäminen nostaa pintaan suuria tunteita ja monenlaisia ajatuksia. Kevään aikana menetystä on mahdollista käsitellä suljetussa vertaistukiryhmässä.

Kädet toisen ihmisen käsien sisässä.

Lapsen menettäminen nostaa pintaan suuria tunteita ja monenlaisia ajatuksia.

Mikkelissä käynnistyy maaliskuussa vertaistukiryhmä alle 18-vuotiaan lapsensa menettäneille. Ryhmä kokoontuu viisi kertaa Mikkelin seurakuntakeskuksen kokouskellarissa alkaen torstaina 7. maaliskuuta kello 18–19.30. Tämän jälkeen ryhmä tapaa viikoittain kiirastorstaita lukuun ottamatta.

– Ryhmässä on mahdollisuus keskustella lapsen menetyksestä ja siihen liittyvistä tunteista muiden samassa elämäntilanteessa olevien kanssa, kertoo sairaalapastori Mirka Härkönen. Hänen lisäkseen kohtaamisia ohjaavat Käpy Ry:n vapaaehtoiset vertaisvanhemmat.

– Ryhmään voi osallistua myös Mikkelin ulkopuolelta ja toivomme myös lapsensa menettäneitä miehiä mukaan, Härkönen sanoo.

Toiminta on maksutonta ja se toteutuu, mikäli ilmoittautuneita on vähintään neljä.

Vertaistukiryhmä alle 18-vuotiaan lapsensa menettäneille Mikkelin seurakuntakeskuksen Kokouskellarissa to 7.3. klo 18 alkaen. Ilmoittautuminen ja tieto erityisruokavalioista 29.2. mennessä sairaalapastori Mirka Härköselle, 0400 143 339 tai mirka.harkonen@evl.fi.

2024-02-05 09:08:00.0