Kurkistus piispa emeritus Häkkisen taustapeiliin

Mikkelin hiippakunnan piispa emeritus Seppo Häkkinen pitää kevään aikana aamuhartaussarjan Yle Radio 1:ssä. Ensimmäinen osa on kuultavissa ke 21.2. klo 6.50.

Piispa hiipassaan, sauvassaan ja ristissään.

Piispa liturgisessa asussa valmiina pitämään lähtösaarnansa Mikkelin tuomiokirkon sakastissa. Kuva: Kalervo Pöykkö

Mikkelin hiippakunnan piispa emeritus Seppo Häkkinen pitää Elämäni kristittynä -aamuhartaussarjan Yle Radio 1:ssä. Hartaudet lähetetään klo 6.50 keskiviikkoaamuisin 21.2., 28.2., 6.3., 13.3., 20.3. ja 10.4. Hartaudet on kuultavissa myös Yle Areenassa.

Elämäni kristittynä -hartauksissa kurkistetaan taustapeiliin, jossa hartauden pitäjä kertoo henkilökohtaisten elämänvaiheitten vaikutuksista kristityn identiteettiin. Piispa Häkkisen hartaudet liittyvät muun muassa ensimmäiseen koulureppuun, nuoruuden T-paitaan, piispanristin historiaan ja eläkelahjaksi saatuun grafiikanlehteen.

Vuonna 1958 syntynyt Häkkinen on viettänyt lapsuutensa ja nuoruutensa Lappeenrannassa, työskennellyt seurakuntapappina Imatralla ja Heinolassa, kirkkoneuvoksena Kirkkohallituksessa Helsingissä sekä viimeksi piispana Mikkelissä. Hän on koko pappeusaikansa kuulunut Mikkelin hiippakunnan papistoon. Häkkinen jäi eläkkeelle 31.8.2023.

Thu Feb 15 09:28:00 EET 2024