Ukrainakeräys tulee - olethan mukana!

Ukrainaan on viety apua säännöllisesti sodan alettua, mutta sitä tarvitaan edelleen. Mikkelin tuomiokirkkoseurakunnan tuorein keräys järjestetään alkukeväästä kolmessa alueseurakunnassa.

Pöydillä pahvilaatikoita täynnä tarvetavaraa. Ihminen tutkii laatikoita.

Syksyn Ukrainakeräys täytti Kirkonmäen seurakuntatalon tarvikkeista ja innokkaista auttajista.

Anttolan seurakuntatalolle keräystarvikkeita voi tuoda maanantaina 12. helmikuuta kello 10–14, keskiviikkona 14. helmikuuta kello 14–20 ja torstaina 15. helmikuuta kello 9–15. Haukivuoren seurakuntatalolla keräys on auki tiistaina 20. helmikuuta kello 14–17 ja Kirkonmäen seurakuntatalolla perjantaina 23. helmikuuta kello 10–12 ja 15–17, lauantaina 24. helmikuuta kello 10–14 ja maanantaina 26. helmikuuta kello 10–12.

Keräykseen otetaan vastaan tuttuun tapaan ruokasäilykkeitä, paristoja ja taskulamppuja, ensiapu- ja hygieniatarvikkeita, eläinten ruokaa, villasukkia sekä koulutarvikkeita. Myös makuupusseja, makuualustoja, aggregaatteja ja retkikeittimiä tarvitaan.

– Keräys poikkeaa aiemmista siinä, että tällä kertaa emme ota vastaan käytettyjä vaatteita tai liinavaatteita. Ne pakataan mukaan Tukipilari-kirpputorilta, ohjeistaa lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja Marja Holm.

Ukrainalaisten auttamiseen voi osallistua myös neulomalla tai lahjoittamalla neulontalankoja. Yhteisesti puikkoja pääsee heiluttamaan Neuletalkoo-tapahtumissa, jotka järjestetään tiistaina 6. ja 13. helmikuuta kello 9–12 Mikkelin seurakuntakeskuksella. Talkoolaiset voivat käydä virkistämässä itseään Soppatiistain keittolounaalla.

Marja Holm
Marja Holm
Lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja

Fri Feb 02 14:06:34 EET 2024