Kirkonmäeltä Toivoa naisille

Tällä viikolla Kirkonmäen seurakuntatalolla pääsee kokemaan mukavan naistentapahtuman.

Kolme ihmistä suunnittelemassa tapahtumaa.

Lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja Marja Holm esittelee Pirjo Palmin ja Päivi Muotkan takana symbolista toivon lintua. Toivoa ilmassa -tapahtuman suunnittelu on jo hyvässä vauhdissa.

Sunnuntaina 17. maaliskuuta kannattaa pyörähtää Kirkonmäen seurakuntatalolle, jossa liitelee toivon lintuja kello 14 alkaen. Medialähetys Sanansaattajat ja paikallisseurakunta järjestävät siellä yhdessä Toivoa ilmassa -teemaisen naistenpäivän.

Ihan kaikille naisille suunnattu ja luottamusta hyvään korostava tapahtuma sopii ohjelmaltaan lapsillekin, vaikka pääkohderyhmä ovat naiset. Puheita esimerkiksi pidetään hyvin havainnollistavien kuvien kanssa.

– Tavoitteena on virkistää naisten arkea ja herättää heidän toivoaan, esittelee Toivoa naisille -ryhmän Päivi Muotka.

Tapahtumaan on yhteiskyyditys Puumalasta, jonka kanssa Mikkeli vuorottelee Toivoa ilmassa -tapahtumien vuosittaisessa järjestämisessä.

Naistenpäivän ilmainen ohjelma on vetävää ja monipuolista. Medialähetys Sanansaattajista eli Sansasta paikalla puhumassa on Henna Luoma. Musiikkia seurakuntatalolla tarjoaa mikkeliläinen lauluryhmä Amani sekä tapahtumavieraiden yhteislaulu, jota kanttori säestää. Iltapäivä päättyy viikkomessuun Pitäjänkirkossa klo 17. Messussa avustavat lauluryhmä Amanin lisäksi huilisti ja Toivoa naisille -ryhmäläiset. Saarnasta vastaa Pirjo Palm.

Virkistystä naisille tarjoillaan myös keittolounaan ja arpajaisten voimin.

Toivoa naisille, johon muun muassa mikkeliläiset Päivi Muotka ja Pirjo Palm kuuluvat, on globaalisti merkittävä naisverkosto. Sen toimintaa ovat rukouspiirit ja kohtaamistilaisuudet eri-ikäisille naisille.

– Toivoa naisille -organisaatio onkin kaksitasoinen. Se on verkoston lisäksi yhteisö, jossa kristillistä mediatyötä tuetaan, kertoo Palm.

Esimerkki organisaation toiminnasta on sadalle kielelle käännetty rukouskalenteri, jossa on kullekin päivälle oma, kaikkien rukoiltavaksi tarkoitettu rukouksensa.

Marja Holm
Marja Holm
Lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja

2024-03-11 09:43:00.0