Kahvitilaisuus laulujoutsenen pelastaja Yrjö Kokosta

Monipuolisen kirjailija, eläinlääkäri ja luontokuvaaja Yrjö Kokon elämästä kertoo professori Timo Huttula. Kahvitilaisuus järjestetään torstaina Lähemäellä.

Metsämaisema, kaksi miehen kasvokuvaa

Lähemäen seurakuntatalolla järjestetään torstaina 11.4. klo 14 luento kirjailija Yrjö Kokon elämästä ja näytelmistä. Eläinlääkärinä ja luontokuvaajanakin toimineen Kokon tunnetuin teos on satu Pessi ja Illusia. Hänen vuonna 1941 kirjoittamansa näytelmä Miglin joutsenet on puolestaan mahdollista nähdä jo toista kesää peräjälkeen Parikkalan Oronmyllyn kesäteatterissa.

Kirjallisen työnsä lisäksi Yrjö Kokko tunnetaan eränkävijänä ja luonnonsuojelijana. Hänen uupumaton valistustyönsä lehtikirjoituksin, luennoin ja kirjallisin tuotoksin vaikutti vahvasti siihen, että laulujoutsenkanta Suomessa pelastui.

Lähemäellä Kokon elämästä sekä Oronmyllyn leiri- ja kurssikeskuksesta kertoo professori Timo Huttula. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu ja puheenvuoron pitää myös rovasti Osmo Luukkonen.

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Oron ystävät ry ja Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta. Tervetuloa!

2024-04-09 09:43:19.0