Ristiina ja Suomenniemi järjestävät Porvoon-retken

Tiedossa on monipuolinen retkipäivä Itä-Uudellemaalle. Tarjolla on muun muassa hartaushetki kirkossa, herkkukahvit Haikon Kartanolla sekä tutustumista vanhaan kaupunkiin.

Punaisia vanhoja taloja joen äärellä

Porvoon vanha kaupunki on viehättävyydessään näkemisen arvoinen. Kuva: Visit Porvoo

Ristiinan ja Suomenniemen alueseurakuntien yhteisen kevätretken pääkohde keskiviikkona 29. toukokuuta on idyllinen Porvoo.

– Retki Porvooseen on suunnattu seurakuntalaisille. Retkiä on toivottu, ja nyt niitä myös järjestetään. Viime vuonna kävimme Valamossa, Suomenniemen alueseurakunnan kappalainen Ruut Hanhikorpi kertoo ja lisää, että koronavuodet estivät aiempia retkisuunnitelmia.

Matkalle Porvooseen pääsevät ennakkoon ilmoittautuneet. Ilmoittautuminen alkaa 24. huhtikuuta ja loppuu 20. toukokuuta kello 15. Erikoisruokavaliot pyydetään ilmoittamaan 8. toukokuuta mennessä. Ilmoittautumiset ensisijaisesti tällä lomakkeella.

45 euroa henkilöltä maksavalle retkelle mennään bussilla, joka lähtee aamulla kello 6.50 Ristiinan kirkolta ja 7.30 Suomenniemen kirkolta. Matkalta kyytiläisiä poimitaan ennakkoon määritellyiltä pysäkeiltä: Löydön tienhaara noin klo 6.40, Pelloksen tienhaara noin klo 7 ja Suomenniemi Puolmatka noin klo 7.40.

Päivän Porvoossa aloittaa tutustuminen kansallisrunoilija Runebergin kotiin ja puutarhaan. Sieltä jatketaan Porvoon vanhaan kaupunkiin. Runsas buffetlounas syödään lounasravintola Hanna-Marian viihtyisässä kellarissa.

Lounaan jälkeen Porvoo-opas kierrättää retkeläisten ryhmää bussilla eri puolilla Porvoota. Kierros päättyy tuomiokirkolle, jossa opas kertoo kirkon historiasta ja vietetään pieni hartaushetki. Hartautta seuraa puolisen tuntia vapaata aikaa vanhaan kaupunkiin tutustumiseen.

Vanhasta kaupungista jatketaan bussilla makeisvalmistaja Brunbergin tehtaanmyymälään. Seuraavaksi siirrytään Haikon Kartanolle, jossa nautitaan iltapäiväkahvit ja kuullaan kartanon historiikki.

Lisätiedot retkestä:

Wed Apr 24 12:56:06 EEST 2024